Adicionando esse, neste caso, para uma leitura futura. Em grande medida, bastante relacionado com as atuais leituras. E, como o ponto de partida é o "Religião nos limites da simples razão", mais relevante se torna:
“Em seu trabalho tardio Religião dentro dos limites da simples razão, Immanuel Kant se esforça para responder a uma pergunta direta, mas surpreendentemente difícil: como é possível a conversão radical - uma reorientação completa dos valores mais profundos de uma pessoa? Neste livro, Ryan S. Kemp e Christopher Iacovetti examinam como essa questão é abordada pelos herdeiros filosóficos de Kant: Schelling, Fichte, Hegel e Kierkegaard. Mais do que simplesmente desenvolver um relato novo da posição de cada pensador, Kemp e Iacovetti traçam como cada filósofo formula sua teoria em resposta a tensões em visões anteriores, culminando na afirmação de Kierkegaard de que a conversão radical está fora do controle de uma pessoa. Kemp e Iacovetti fecham examinando algumas das implicações moral-psicológicas do relato de Kierkegaard, particularmente a questão de como alguém pode se relacionar com responsabilidade com valores que, por sua própria admissão, foram adquiridos de maneira contingente e acidental.”
"In his late
work Religion within the Boundaries of Mere Reason, Immanuel Kant
struggles to answer a straightforward, yet surprisingly difficult, question:
how is radical conversion—a complete reorientation of a person’s most deeply
held values—possible? In this book, Ryan S. Kemp and Christopher Iacovetti
examine how this question gets taken up by Kant’s philosophical heirs:
Schelling, Fichte, Hegel and Kierkegaard. More than simply developing a novel
account of each thinker’s position, Kemp and Iacovetti trace how each
philosopher formulates his theory in response to tensions in preceding views,
culminating in Kierkegaard’s claim that radical conversion lies outside a
person’s control. Kemp and Iacovetti close by examining some of the
moral-psychological implications of Kierkegaard’s account, particularly the
question of how someone might responsibly relate to values that have, by their
own admission, been acquired in contingent and accidental fashion."
______.
Table
of Contents
Introduction:
The Self Transformation Puzzle
Part
I:
Radical Conversion in Kant and the German Idealists
Chapter 1: The Problem of Conversion in Kant’s Religion
Chapter 2: Schelling on
Conversion from Dogmatism to Criticism
Chapter 3: Fichte on
Becoming an Idealist
Chapter 4: Hegel on Culture, Philosophy, and Conversion
Part II: Kierkegaard’s Break with the German Tradition
Chapter 5: Kierkegaard’s Challenge to the Rational Affirmation Tradition
Chapter 6: Kierkegaard’s
Grace Account of Conversion
Chapter 7: A
Kierkegaardian Case for Ethical Faith
Author(s)
Biography
Ryan S. Kemp is
Assistant Professor of Philosophy at Wheaton College (IL). His research focuses
on 18th - and 19th -century European philosophy, especially the work
of Kant and Kierkegaard. His recent work has appeared in Archiv für
Geschichte der Philosophie, British Journal for the History of Philosophy,
and European Journal of Philosophy.
Christopher
Iacovetti is a graduate student in philosophy and religion, with research
interests in German Idealism, Christian Platonism, and autobiographical
literature. Previous work of his has appeared in Epoché: A Journal for the
History of Philosophy, Modern Theology, and Pro Ecclesia.
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