sexta-feira, 10 de julho de 2020

A "RELIGIÃO NOS LIMITES DA SIMPLES RAZÃO": KIERKEGAARD E OS IDEALISTA ALEMÃES

Adicionando esse, neste caso, para uma leitura futura. Em grande medida, bastante relacionado com as atuais leituras. E, como o ponto de partida é o "Religião nos limites da simples razão", mais relevante se torna: 

“Em seu trabalho tardio Religião dentro dos limites da simples razão, Immanuel Kant se esforça para responder a uma pergunta direta, mas surpreendentemente difícil: como é possível a conversão radical - uma reorientação completa dos valores mais profundos de uma pessoa? Neste livro, Ryan S. Kemp e Christopher Iacovetti examinam como essa questão é abordada pelos herdeiros filosóficos de Kant: Schelling, Fichte, Hegel e Kierkegaard. Mais do que simplesmente desenvolver um relato novo da posição de cada pensador, Kemp e Iacovetti traçam como cada filósofo formula sua teoria em resposta a tensões em visões anteriores, culminando na afirmação de Kierkegaard de que a conversão radical está fora do controle de uma pessoa. Kemp e Iacovetti fecham examinando algumas das implicações moral-psicológicas do relato de Kierkegaard, particularmente a questão de como alguém pode se relacionar com responsabilidade com valores que, por sua própria admissão, foram adquiridos de maneira contingente e acidental.”

... 

"In his late work Religion within the Boundaries of Mere Reason, Immanuel Kant struggles to answer a straightforward, yet surprisingly difficult, question: how is radical conversion—a complete reorientation of a person’s most deeply held values—possible? In this book, Ryan S. Kemp and Christopher Iacovetti examine how this question gets taken up by Kant’s philosophical heirs: Schelling, Fichte, Hegel and Kierkegaard. More than simply developing a novel account of each thinker’s position, Kemp and Iacovetti trace how each philosopher formulates his theory in response to tensions in preceding views, culminating in Kierkegaard’s claim that radical conversion lies outside a person’s control. Kemp and Iacovetti close by examining some of the moral-psychological implications of Kierkegaard’s account, particularly the question of how someone might responsibly relate to values that have, by their own admission, been acquired in contingent and accidental fashion."

______.

Table of Contents

Introduction: 

The Self Transformation Puzzle

 

Part I: Radical Conversion in Kant and the German Idealists

Chapter 1: The Problem of Conversion in Kant’s Religion

Chapter 2: Schelling on Conversion from Dogmatism to Criticism

Chapter 3: Fichte on Becoming an Idealist

Chapter 4: Hegel on Culture, Philosophy, and Conversion


Part II: Kierkegaard’s Break with the German Tradition

Chapter 5: Kierkegaard’s Challenge to the Rational Affirmation Tradition

Chapter 6: Kierkegaard’s Grace Account of Conversion

Chapter 7: A Kierkegaardian Case for Ethical Faith

 

Author(s)

Biography

Ryan S. Kemp is Assistant Professor of Philosophy at Wheaton College (IL). His research focuses on 18th - and 19th -century European philosophy, especially the work of Kant and Kierkegaard. His recent work has appeared in Archiv für Geschichte der Philosophie, British Journal for the History of Philosophy, and European Journal of Philosophy.

Christopher Iacovetti is a graduate student in philosophy and religion, with research interests in German Idealism, Christian Platonism, and autobiographical literature. Previous work of his has appeared in Epoché: A Journal for the History of Philosophy, Modern Theology, and Pro Ecclesia.

 


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